Jag har fått internet

Ja äntligen kom internet till vår lilla lägenhet i Brunflo. Vi är en del av den moderna civilisationen. Mycket har hänt, men det viktigaste är väl att vinterträningen har dragit igång på allvar. Det är ganska kallt ute och jag kan jobba hårt uten att få värmeslag på nolltid. Igår drog jag 5,5km och matte var såååå nöjd. Jag jobbade stenhårt och tvekade inte en enda gång, bara full fart framåt.  Matte säger att jag mognat ännu mer och att vi ska ta guld i vinter. Jag vill hellre ha korv eller älgkött. Skönt att matte är så nöjd med mig, det har ju varit Birk hit å Birk dit ett tag bara för att han är stor och stark och springer som en galning. Nu är Birk i någon ny pubertetsfas och är fortfarande stark och galen men dessutom väldigt förvirrad. Hehe jag ska nog löpa snart, undrar om han blir helt knäckt då?? Kan nästan bli lite kul ;-)

Nästa vecka ska vi upp till Jutis. Jag ska jaga fågel och och hälsa på släkten. Sedan på helgen ska jag och broder Killer gå vårat första jaktprov på fjället. Oj vad spännande. Killer har "tjuvtränat" med sin människa medans jag får lita på min talang... Min matte är lite dålig på att träna mig på fågel. Nu i helgen ska vi förstås på fjälltur, men då får jag ju inte jaga. Bara gå och gå..... 

Idag promenerade matte med oss (kors i taket). Vi fick springa vid cykeln på morgonen men sen på kvällen gick hon med oss i nästan en timme. Jo hon är lite förkylt fortfarande annars hade hon nog sprungit. Varför gå när man kan springa? Fast det ska erkännas att det var lite trevligt endå, det var så mycket att lukta på där vi gick. Det går nog många hundar och tvåbentingar där. 
Matte säger att det är läggdags nu. Jag måste skynda mig och ta bästa platsen i sängen. Natti natti.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0