Äntligen jakt!

Hej hej hallå! Nu är jag äntligen i Jutis på fågeljakt. Igår fick jag jaga flera timmar tills jag blev alldeles slut i huvudet. När huvudet tar slut får benen ännu mer fart.. Det luktade gott på många ställen men varken jag eller Killer hittade några fåglar.
Idag blev det inte något jagat, matte vaknade med feber och mådde tydligen skitdåligt. Jag hoppas hon blir bra till helgen då vi ska gå prov på fjället.  Annars vet jag inte hur det blir....
Jag fick dra en liten sväng nu på kvällen åtminstone. Det var en jättelång uppförsbacke på en grusväg och jag gjorde min plikt och bogserade upp min sjuka matte på en sparkcykel! Kul var det, åsså fick jag springa lös jättesnabbt på vägen ner. Blixtra var också med och drog och grållen Sacco sprang lös med oss.
Såhär ser det ut när vi drar, här är det jag och Birk.

Förra helgen var vi och fjällvandrade. Vi gick från Vålådalen till Lundörrstugan på lördagen. Jaaa vi GICK i koppel dessutom. Sen på kvällen tog vi en tur in i Lundörrspasset och då fick jag sträcka på benen lite mer. Det var betydligt roligare än att gå och dessutom hittade jag ripor inom fem minuter. Sen sov vi i farstun och det var ganska kallt men det gick bra.
Nästa dag gick vi tillbaka fast en annan väg, via Issjön och Issjödalen. Uppe på fjället var det massor med renar och Birk blev alldeles till sig. Jag undrar om det var han eller matte som var närmast nervsammanbrott där..... Birk ylade och skakade i hela kroppen och matte blev sträng och försköte få han att ta sig samman. Själv satt jag bara och tittade på utsikten. Har liksom aldrig fattat varför man ska hetsa upp sig för renar, dom är ju rätt meningslösa.
 
Tyvärr hade inte matte med sig kameran så nån fin bild blir det inte att lägga in. Jag kan fota mig själv nu istället...
Här ligger jag och sover i "badbaljan".
Blixtra och Liam ligger och myser på kökssoffan
Och Killer på stolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0