Veterinärfrossa

Sådärja nu ser det ut att fungera. Jag kom åt någon knapp (försök skriva själv du med tassar, tangenterna är för små) och texten blev JÄTTESTOR. Och så visste jag inte hur jag skulle krympa den. Så då började jag om.

Idag var jag hos veterinären och skulle få en spruta. Jag får frossa bara jag ser en såndär veterinär-typ. Matte fick frossa efteråt när hon skulle betala. Nu har jag kommit överens om att vi inte ska dit något mera.

Morgonen började rätt så bra. När vi kom ut trodde jag först att jag hade fel på ögonen för allt var suddigt. Kanske jag skulle behöva glasögon som matte har fått. Men sen såg jag att det bara var dimma. Det första jag gjorde när vi kom lösa var att jaga upp den där katten i ett träd. Det var dagens insats, 10-0 till mig mot katten. Jag skulle ju bara säga hej och höra om vi kunde leka lite.

Igårkväll var vi ute och tränade när det var alldeles mörkt ute. Birk fick dra cykel och jag sprang lös. Matte hadde ordnat till så det lyste en liten lampa på cykeln när den rullade. Ju fortare den rullade desto mer lyste den. Knepigt, men halvvägs började den lukta brännt. Så var det en bil som förföljde oss hela tiden, jag såg att Birk försökte springa ifrån den men det gick inte. Jag som var lös kunde ju springa i skogen så inte bilen såg mig.

image20 Det är roligt att springa!
image21 Birk fightingface

Ojojoj nu höll Birk på att förstöra allt här. Han slank upp vid bordet, snurrade in sig några varv i datasladden, modemet och mattes mobiltelefon som är på laddning. När han insåg att han var fast fick han panik och sprang... Gissa om det flög lite saker på golvet? Dumbo är hans andra namn...


image22 Tittut och puss på er!
Dags att gå och lägga mig för imorgon är det min tur att träna. Matte behöver sova hon med för hon har haft ont i halsen idag. Ojdå, tänk om Birk smittat henne så hon fått kennelhosta? Inte så bra.
Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0