Snön kommer

I förrgår ramlade den första snön ner. Först var det slaskigt och blött, jag gick inte ut på hela eftermiddagen för jag tycker inte om att söla ner tassarna i onödan. Sen kom matte från jobbet och sa att vi skulle GÅ hem, jäkla hurtbulle (vi hade ju varit hos gammelmatte/husse på dagen). Ja då var det ju bara att gå ut då... Okay, jag var väl liiiite kissnödig innerst inne då..
Då hade det åtminstone hunnit bli vitt på marken och ganska trevligt. Birk flippade ut totalt i snön. Vet inte om det är för att han är ung eller norsk, men nån skruv har han lös. Själv har jag redan tappat alla skruvar säger matte men jag vet inte vad hon menar med det :)

Igår fick jag komma ut och träna på första snöpasset. Jag tror att matte har vimsat till saker lite för hon kom med cykeln. Ja jag vet att vi ska tävla i såndär barmark och då har man cykel men på snö??? Hon kanska trodde att hon var smart och skulle träna inför både cyklingen och skidtävlingen på samma gång...  Det blev rätt kul till slut för det gick fort. Vi susade fram två varv på elljusspåret på rekordtid. Matte muttrade om ihopfrusna bromsar och halvfarligt. Ska hon säga, det är inte hon som måste springa som den dåre för att slippa bli överkörd av den där cykeln.
Sedan tog hon med sig Birk ut på en träningstur. Matte var lite blek när hon kom hem. Jag fick höra från Birk att bromsarna hade pajat helt och att han var så stor och stark (skrytmåns) att hon inte orkat bromsa med foten ner för långbacken. Tydligen hade det gått ruggigt snabbt. Till Birks stora förtjusning och mattes förskräckelse...
Hon kanske fattar att hon ska ta fram skidorna när det är snö nu då!

Jag har läst i Figos blogg att dom också fått snö där uppe i Narvik. Figo är en jättetuff draghundskille som också har egen blogg. Jag såg en liten skymt av han där i Kiruna men jag vågade inte be om ett tassavtryck när det var så mycket folk omkring... 

Nu ska jag sätta in lite fler bilder här när jag äntligen är i Krokom. Sen ska jag ut och träna, tror att bromsarna är fixade så det går väl tungt som vanligt igen nu då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0