Lurad på löpturen

Hej gott folk.  Nu lever jag livet som värsta Gällivarebruden. Eller inte. Livet är ganska likt det hemma. Jag bor med brorsan Killer och den ständiga Birk. Idag skulle vi ut och springa matte och jag. Kul tyckte jag, att få vara själv med matte. Vi skulle springa topparna runt. Men typiskt.... När vi kom upp på första toppen ovanför dom gamla liftarna så ringde mattes mobil. Hon hade glömt att bifoga nån fil på ett arbete som skulle va inne klockan tolv. Jag hörde matte säga många fula ord och sen sucka. Vår fina fjälltur blev snabbt nerkortat. Just som jag började känna den underbara doften av kalfjäll och ripa i nosen..  Vi sprang imot Åke på toppen istället för det skulle bli genare. Jag vet inte vem den där Åke är, har varit på den där toppen och aldrig träffat nån Åke...
Vi sprang runt lite där på fjället och jag fick känna lite härlig ripdoft och sen sprang vi ner genom soldalen och till bilen. Jaha det var det, det... Det roliga var slut. Vi åkte hem. Sen på kvällen fick Killer och Birk ut och dragträna. Livet är orättvist tycker jag. Visst borde jag få följa alltid?

Imorgon ska vi till det där stället Kiruna. Jag har varit där en gång förut på en tävling och då satte jag skräck i alla mina kunkurrenter! Hehehe. Nu ska matte dit på nåt seminarium ? vad nu det är. Hon säger att Birk ska få en sele och jag ett nytt halsband. Kanske det är en affär av något slag? Undrar om det finns hundar där? Det ska bli lite spännande och se vad allt det där är.

Jag ska berätta när jag vet. Nu ska jag läsa Figos blogg och sen ska jag gå och lägga mig för nu har jag fått kvällsmat och då är livet lugnt. Figo är min nya idol: www.funracing.no/figosblogg Jag tror Birk gillar Figo oxå för dom bjeffer på samma språk dom.
Hare bra och trevlig älg!
Kickolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0