Kiruna

Igår var vi i Kiruna på det där slädhundsseminariet. Konstigt att vi hundar inte fick vara med. Vi fick nämligen sitta i bilen hela dagen... Hur ska jag då kunna lära mig något om träning och fodring om jag inte ens får vara med? Jag menar ett slädhundsseminarium där hundar inte fick komma in.. Knäppt.
På parkeringen träffade jag iallafall en hel del trevliga hundar. Det var som på en tävling där med flera husbilar och bussar fulla hed hundar. Fast det var lite tystare eftersom vi alla förstod att vi inte skulle få springa.
Ja, Birk fick prova ut en sele så nu är han mallig över att han har nyare och finare sele än mig.

Sedan på eftermiddagen eller det var nog kväll så åkte vi och träffade min lilla halvbror Disel som tydligen bor där uppe i kalla Kiruna. Han var lite mindre och inte så påflugen som Liam. Trevlige liten kille. Efter det åkte vi vidare till ett ställe där det fanns massor med hundar. En hel såndär kennel som den vi bodde på i Lima. Där bodde Birks syster och bror som han fick träffa. Birk den lilla fegskiten blev helt förskräckt över sina syskon, dom körde formligen över honom. Hade jag fått vara med hade jag nog låtit dom veta hut eller så hade jag kastat mig in i buset.
När vi sen for hem så var jag inte så mycket klokare som draghund men jag längtar efter att få tävla nu. Jag har ju sett mina kollegor och vill verkligen sppringa med och ifrån dom snart!
Matte och Killers husse pratade en hel massa om vad DOM hade fått höra i Kiruna. Jag orkade inte lyssna så mycket men det blir säkert bra vad dom nu hittar på.

Matte har lovat att både jog och Birk ska få träna idag så nu väntar vi. Och väntar....
Ha det bra i höstrusket. Slickar Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0