1:a på anmälningen

Nu har jag just anmält mig och matte till elljusloppet i Kiruna. Jag tryckte på "anmäl" två gånger så både jag och Birk får tävla. Vi var dom första anmälda hihi. Jag utgår ju från att resultatlistan kommer att sättas ihop efter i vilken ordning man anmälde sig.... Men kom ihåg, JAG ska vara före Birk!

Ingen katt nere vid sjön idag... Jag sökte igenom alla buskar och tittade upp i trädet men den var borta.

Idag var jag ute och tränade på morgonen, det var soligt och frost i gräset. Jag träffade en svart lurvig hund och en doberman och en gubbe som gick med stavar. Det såg lite lustigt ut som om han glömt skidorna och så hade han stavar som var typ två meter långa så han fick lyfta dom högt över huvudet....

Birk var och jagade fågel här om dagen. På egen hand.... Han rusade in i en buske och kom ut med en trast i munnen som han tänkte ge till matte. Men hon blev arg, jättearg! Jag få inte riktigt ihop det där, ibland går dom runt och släpar på döda fåglar i skogen och tappar dom. Så måste vi leta upp och hämta. Eller så står dom och KASTAR ut döda fåglar i vattnet. Döda äckliga ibland djupfrysta måsar eller trutar. Så kommer Birk här med en varm färsk fin liten fågel och matte blir ARG. Människor är underliga, det krävs många års psykologistudier för att förstå dem tror jag. Jag vet inte vad psykologi är och jag försöker inte heller förstå. Jag gör allt konstigt dom säger (om jag känner för det...) så är det frid och fröjd.
 
Måste börja packa mina grejor för vi ska till Krokom i helgen. Jag ska ha med mig mat, sele, lina, halsband, koppel och kanske kan jag smuggla med mig en fin strumpa. Dom är bra till dragkamp, fjädrar lagomt bra.
Trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0