vaddå lydnad?

Idag gick jag ett sånt där lydnadsprov med matte. Det regnade. Det var inte så roligt. Varför ska man kliva upp tidigt på morgonen och fara iväg för att traska runt på en blöt gräsplan i regnet? Människor är inte kloka. Att jag dessutom skulle göra det INNAN dagens springtur..... Nä nä nä. Försök inte. Och det gjorde jag inte heller.
Matte blev nog lite sur, hon visste inte vad hon skulle ta sig till när jag inte gjorde som vi brukar göra.  Tänk att allt hänger på mig. JAG måste ta ansvar för att göra träningen rolig och se till att matte kan gå sina svängar på gräsplanen. Bara att inse, utan mej är matte ganska så hjälplös. Ska fundera på att vara lite schysst nästa gång -om lönen är den rätta det vill säga....;-)

Jag fyllde tre år i fredags och omräknat i människoår så är jag 21, alltså vuxen och myndig. Jag fick  tuggben och revbensspjäll i födelsedagspresent. Och så ringde jag och grattade min bror Killer som hade glömt att vi fyllde år!!

Matte har surrat om spår och vattenträning på tisdag. Hoppas att det är snart, jag tror åtminstone att tisdag kommer ganska snart efter det som kallas helg. Jag längtar iallafall efter att få simma och hämta fåglar ute i vassen. Där behövs inte ens någon muta!

Men nu vill jag mest av allt ut och springa. Det spritter i benen och blir bara kalabalik i hjärnan om jag inte får springa. Jag hoppas matte väljer mig och bara mig som träningssällskap idag. Eftersom jag är lite ansvarsfull och mogen(!?!) får jag lite friare regler när inte vettvillingen Birk är med. 
Jag ska be snällt så får vi se. För hon kan väl inte kasta bort en hel dag utan att jag får ut och springa? Det vore ett förfärligt slöseri.


Jag har hört en grej till. I september åker vi upp till Gällivare och ska bo där tills i slutet på december. Jag vet inte vad jag tycker riktigt. Jag, Birk och matte ska bo hos min bror Killer och hans människa. Mmmmm jaaaaa joooo... Får jag följa på ripjakt och sen ut och dra pulka så går jag med på det! Dessutom har Killer bredband hemma fastän han får aldrig använda det. Jag tänker använda det.

Jaha.. Nu säger matte att hon ska ut och springa med Birk. Nej vänta så kan hon inte göra. Yyyyl, neeeeej snälla?
Ok hon lovar att cykla med mig efteråt... På en ny grusväg ute i skogen. Hmmm okay då. Det kan jag väl gå med på. Cykel är bra för då kan det gå lite fort. Min matte springer verkligen inte fort. Hon borde springa med mig varje dag flera mil så skulle kanske hon också lära sig att springa som jag.
Hopp & hej från llilla mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0