tjena tjena

Nu har det äntligen slutat regna så att jag kan ligga och mysa i solen igen. Jag har fått varit ut och sprungit en stund idag, det var nödvändigt... Matte cyklade så först åkte vi ner till älven där jag simmade en stund och plaskade runt lite. Jag bara älskar vatten! Sen cyklade hon (matte) den där lilla 6-km rundan med mycket grusvägar så jag kunde springa ganska fritt vissa bitar. Där det var människor eller trafik var det bara att springa bredvid cykeln. Jag tror jag och Birk gav matte en match i början, vi är ju två som kan hjälpas åt att testa gränserna. Tror hon var aningens irriterad där ett tag men vi lugnade oss till slut. 
Det var samma visa härom dagen är vi var ute och sprang alla tre. Jag och Birk fick vara lösa men matte envisas alltid om att vi ska hålla oss i närheten och vad hon menar med närheten är ju som att springa på fötterna hennes (eller åtminstone inom femtio meter men de är ju sak samma...)
Jag tycker, och har tagit upp med ordföranden (matte), att JAG som är snäll kan springa lite som jag vill och så kan hon hålla på och tjafsa med Birk istället. Tyvärr så röstades förslaget ner enhälligt av -just det- matte... 
Ibland är det skönt att hon tar kommandot men ofta tycker jag att hon är lite väl "styrig". När hon gör nåt kul vill jag gärna vara med och göra som hon vill men när hon gör typ ingentig är det ju så himlans tråkigt. Dessutom springer hon sakta!!!

Ja nu har jag fått klaga lite. Det känns lite bättre. På det stora hela är jag nog rätt nöjd endå. 
Igår fick vi gå en promenad i koppel! Jo det är lite pinsamt, som en annan hund... Men jag vet ur man får ut det mesta möjliga från en koppelpromenad. Man springer till kopplet tar slut, när det tar stopp vänder man snabbt och springer tillbaka till matte åsså fram igen. Då hinner jag alltid en och en halv gång så långt som matte eller vem som är med. Funkar allra bäst med flexikoppel. Varning: skapar viss irritation hos människorna.
 
Nu ska jag gå ochh se om matte vill göra något kul med mig. Och så måste jag övervaka att min middag blir iordningställd. Det kurrar i magen nu. Jag tycker jag ska få mer mat!
Hopp å hej! /Kickolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0