Jutissemestern

Hej igen!
Nu är jag tillbaka i regniga Jämtland. Fast det regnade inte igår när vi kom hem, då var det jättefint ute. Jag hade mycket kul där uppe hos Killer. Simmat har jag gjort varje dag, en av dagarna rodde människorna i en båt och gjorde oss sällskap på sjön. Jag brydde mig inte så hårt, jag simmade mina egna vägar men Blixtra jagade båten och skrek som när hon jagar någon i skidspåret...Ojojoj vilket oljud hon förde. Killer klev upp på land och spanade på fågel istället. Birk har åxå lärt sig simma hjälpligt, alla inom n kilometer blir inte närstänkta längre;-)

En dag hade vi lite släktträff för då kom min bror Kajse och hälsade på. Kajse var kär i mig som vanligt och jag läxade upp honom efter noter. Synd bara att han är så stor, jag skulle behova en liten pall att stå på så jag når upp ordentligt när jag ska nafsa han i nosen. Jag måste bara passa på att mopsa mig när någon luktar lite osäkerhet. Det är så sällan jag får vara boss så det är liksom bara att passa på. 
Lillebror Liam, 5 månader, hade vuxit och var riktigt rolig. Vi är ungefär lika stora (små??) vi två och jag kan morra och styra lite med honom när vi busar. Fast ibland kommer moster Blixtra och talar om att ingen annan än hon morrar i HENNES hus... Ja då är det bara att böja sig, hon har fyra år och 6 kg på plussidan mot mig. :-/

Annars så hände inte så mycket. Vi var ut och sprang en kväll och våra människor cyklade. Birk sprang snabbast av alla. Människorna var ute själva en del på dagarna och kom tillbaka med fula slemmiga grejer som dom kallade fisk. Så luktar inte den fisk jag ätit!

Nu är det lydnad som gäller säger matte. Både kul-lydnad till nästa tävling och lydnad till jakten. När hon blåser i en pipa så måste jag stanna hur många fåglar som än flyger runt mig. Svårt.

Nu ska jag lägga mig och sova hos matte en stund. Hon har varit borta och jobbat hela natten så nu ska vi mysa ordentlig.
Snart får jag bredband! Jag gillar inte riktigt snart, jag gillar nu bättre...
Simma lugnt! Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0