Jippi

Tjena moss!
Gissa vad, igår översteg träningspasset alla mina förväntningar. Det var väl värt att vänta hela dagen på....
JAG FICK DRA!!!! Jag drog matte på cykeln på en grusväg. Åhh så kul det var. Åt skogen med all lydnad och jakt och tjafs, att dra är helt enkelt det bästa som finns. Sådetså. Dessutom fick jag bada när vi vände på grusvägen. Himmelrike.

Imorse tog matte cykeln och oss båda hundar och for ut på den vanliga svängen, men halvvägs svängde hon åt ett helt annat håll åsså slutade det med att vi fick springa i över en timme. Det regnade idag åxå men det gör inget när man springer. Matte sa att hon cyklat 13 km. Jag å Birk sprang längre garanterat. Birk springer så jag blir trött bara av att se han. Var jag sådär som ung? Förmodligen  -fast numer är jag så cool att jag knappt känner igen mig själv. Tappar bara behärskningen när selen, cykeln eller jakttäcket kommer fram. Eller när det finns vatten att bada i och döda fåglar att hämta eller att det smäller (vilket brukar betyda döda fåglar).

Jag ska försöka lägga in lite fina bilder på oss men det är så tålamodskrävande. Jag hatar att vänta på saker -och ladda upp bilder verkar ta en himla massa tid. Ska försöka nån dag... Vad som är ännu svårare är ju att ta bilderna med kameran.

Jag ta och ladda inför spår och vattenträningen imorgon. Matte påstår att det är dags att jag fixar bruksgrenarna i öppenklass på ett prov nu. Får jag bara göra på mitt sätt skulle dåt gå alldeles utmärkt och framförallt snabbt. Men människor verkar tycka om att dra ut på saker och vänta, vänta.... Säkert bara för att retas!

Nu ska jag ta dom fina röra tofflorna med mig och sno en plats i soffan. Mat verkar det inte  vara på gång ännu.
Ha det bra i regnet /Kicko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0