GrrrrrrMorr

Jag är lite (läs MYCKET) irriterad på datorn. Jag skrev och lade in bilder igårkväll men när jag skulle spara så bara försvann allt. Nu minns jag ju inte längre vad jag skrev så jag får väl hitta på något nytt.

Matte har ialla fall brutit foten. Klantigt och vi hundar var inte ens det minsta skyldiga. Så nu hoppar hon runt på kryckor och är mer långsam än vanligt.

Igår hoppade hon med oss ner till vattnet så vi fick bada. Jag simmade minsann i 30 minuter innan jag blev upptvingad. Jag älskar att bada. Jag leker att jag är en såndär fågel som simmar på vattnet och fångar en fluga ibland.
Apporterade gjorde jag två gånger också, det gick bra. Det svåraste med att apportera i vatten är att vänta tills matte säger att jag ska göra det. Jag vill spara lite tid och rusa direkt när det plaskar. Vi ska göra något prov imorgon, eftersöksgrenar som är apportering i vatten och spår med apportering på land. Jag vet att jag är snabbast av alla hundarna om inte matte var så trög med kommandot! Fast matte säger att det inte handlar om att komma först uten att göra rätt osv... Men kan man inte få göra rätt och snabbt? Då skulle jag hinna fler gånger!
 
Förresten ska vi nog inte flytta till Gällivare i höst. Matte varkar ha ändrat sig. Jag låtsas som jag inte vet nåt, håller bara koll ifall hon skulle packa så hon inte glömmer mig. Det är enklast så. Jag kan gärna bo kvar här fast det vore kul att få åka och hälsa på Killer lite åtminstone.
Vi ska kanske åka och hälsa på i början av september eller så. Jag ska få träna att jaga på fjället å så ska jag kanske gå ett så kallat jaktprov. Jag vet inte riktigt vad det är men vi får se. Springa på fjället tycker jag om det vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0