Dagen efter

Håhå vad bra jag är!!! Igår gick jag mitt första jaktprov. Första delen som är eftersöksgrenar åtminstone... Jag blev godkännd och fick jättebra poäng. 10 på spår och 9 på vattenapportering. !0 är det hösta man kan få så det var ju bra. Egentligen var det bara matte som var nervös, jag vet ju vad jag kan. Visst kan jag erkänna att det är lite svårt att sitta still vid strandkanten när jag vet vad som väntar. Så plasker det till och smäller å då är det ju lite naturligt att det rycker i kroppen visst? Men jag satt still igår och var jätteduktig. Som belöning fick jag simma runt som jag ville i sjön när alla var färdiga. Sen var jag hungrig och lite trött, fast jag kunde ju ha simmat en liiten stund till...

Idag har det varit rätt tråkigt. Matte är inte bara långsammare på kryckorna hon är dessutom tråkigare. En liten promenad i skogen är allt jag fått göra idag. Jo vi har ju varit lösa på gården hela förmiddagen, jag och Birk, och busat och jagat tallkottar. Men det räknas inte riktigt. Nu har det dessutom börjat regna och då vill jag inte vara ute om det inte är något viktigt på gång.

Efter helgen ska jag, Birk och matte "flytta" tillbaka till vår egen lägenhet. Toaletten påstås vara klar så matte kan bo där. Varför kan inte hon uträtta sina behov ute som vi? Bada kan hon ju göra i sjön, det är jätteskönt! Jag förstår inte riktigt såntdär. 

Det här är en bild på den fina truten jag fick med mig hem efter träningen förra veckan. Jag vaktade den jättenoga men en morgon var den försvunnen endå. Hmpf...
280875-5

Jag undrar jag om inte dom där tvåbentingarna har något med saken att göra.

Nehej, nu ska jag se om jag kan hitta nåt trevligt att sysselsätta mig med. (Tigga mat, leka gömma toffeln eller kanske sova en stund?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0