Pippi på pippi

Jag är i fågelvärlden och matte är sur på mig. Ungefär så ser väl läget ut just nu...... Lydnadstävlingen blev ett totalt fiasko. Men hallå! Det var ju fåglar på planen. Och i skogen utanför planen. Hur ska man kunna "lyda" då?
Jag gick runt och funderade på fåglarna och matte skämdes.
Skulle väl säga att det var en liten arrangörsmiss att vi skulle platsligga med ryggen mot fågellukten. Jag lade mig åt fågelhållet för det tyckte jag var bättre. Det tyckte nog varken dommaren eller matte tyvärr....
Äsch man kan inte behaga alla. Så det så!
Nu är det snart fågeljakt och sen är det dragsäsong. Jag kan knappt bärga mig. Lyda kan jag vänta med tills våren då allt annat kul är slut.

Resten av dagen var rätt händelselös. Matte gick och lade sig när vi kom hem och sov hela eftermiddagen innan hon for på jobbet.
Mattes föräldrar kom hem från sin semester så inatt sällskapar vi med dom.

Imorgon är en ny dag och nya fåglar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0